Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 35
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
się z samochodem, mogącym rozwijać prędkość 190 km/h na pewno się opłacił.
Jan Ripper na "bugatti" wygrał Międzynarodowy Wyścig Tatrzański w kategorii wyścigowej, z prędkością przeciętną prawie 78 km/h, ustanawiając rekord trasy. W kategorii sportowej najlepszy był także "bugatti", kierowany wprawną ręką Stanisława Szwarcszteina z KKA (przeciętna 69,5 km/h). Za nim na mecie zameldowali się E. Zawidowski (MKA Lwów) na "austro daimlerze" i Adam hr. Potocki (KKA) na samochodzie tej samej marki. Zawody w Tatrach przyczyniły się nie tylko do promocji Polski w Europie, lecz także zauważone zostały przez władze międzynarodowe automobilizmu. Dowodem było uznanie Wyścigu Tatrzańskiego za
się z samochodem, mogącym rozwijać prędkość 190 km/h na pewno się opłacił.<br>Jan Ripper na &lt;orig&gt;"bugatti"&lt;/&gt; wygrał Międzynarodowy Wyścig Tatrzański w kategorii wyścigowej, z prędkością przeciętną prawie 78 km/h, ustanawiając rekord trasy. W kategorii sportowej najlepszy był także &lt;orig&gt;"bugatti"&lt;/&gt;, kierowany wprawną ręką Stanisława Szwarcszteina z KKA (przeciętna 69,5 km/h). Za nim na mecie zameldowali się E. Zawidowski (MKA Lwów) na &lt;orig&gt;"austro daimlerze"&lt;/&gt; i Adam hr. Potocki (KKA) na samochodzie tej samej marki. Zawody w Tatrach przyczyniły się nie tylko do promocji Polski w Europie, lecz także zauważone zostały przez władze międzynarodowe automobilizmu. Dowodem było uznanie Wyścigu Tatrzańskiego za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego