Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
lekkie bombowce A-101 i Ab-101, z których pierwszy typ w końcu 1936 r. wycofano z czechosłowackich sił zbrojnych i wraz z myśliwcami Letov S-231 przekazano republikańskiej Hiszpanii. . Dojrzałą konstrukcją był szybki, dwusilnikowy, jednopłatowy bombowiec A-300 z 1938 r., który jednak pozostał w fazie prób prototypowych. Fabryka AERO opracowała również kilka udanych typów samolotów transportowych, z których A-23, A-35, A-38 i A-204 z powodzeniem były eksplatowane na trasach Czechosłowackich Linii Lotniczych (CSA).
Latem 1919 r. spółka konstruktorów Pavel Benes i inż. Miroslav Hajn założył w Pradze trzecią firmę specjalizującą się w produkcji samolotów. Nazwano
lekkie bombowce A-101 i Ab-101, z których pierwszy typ w końcu 1936 r. wycofano z czechosłowackich sił zbrojnych i wraz z myśliwcami Letov S-231 przekazano republikańskiej Hiszpanii. &lt;page nr=176&gt;. Dojrzałą konstrukcją był szybki, dwusilnikowy, jednopłatowy bombowiec A-300 z 1938 r., który jednak pozostał w fazie prób prototypowych. Fabryka AERO opracowała również kilka udanych typów samolotów transportowych, z których A-23, A-35, A-38 i A-204 z powodzeniem były eksplatowane na trasach Czechosłowackich Linii Lotniczych (CSA).<br> Latem 1919 r. spółka konstruktorów Pavel Benes i inż. Miroslav Hajn założył w Pradze trzecią firmę specjalizującą się w produkcji samolotów. Nazwano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego