2 Agnus miserere)<br> 15 A na świecie zbożny pobyt (3 Agnus dona nobis pacem)<br><br><br> Przede wszystkim oprócz motywów inicjalnych wersów pieśni, np. Bogurodzica <br>(przekaz krakowski), Adamie ty Boży kmieciu, Tam radość tam miłość (przekaz <br>gnieźnieński), zastosowanie znalazły także motywy zakończeniowe, np. Maryja, <br>elejson (przekaz krakowski) oraz motywy wewnętrzne wersów, np. Anielskie bez <br>końca, nas grzesznych wspomoże (przekaz gnieźnieński). Materiałem integrującym <br>cały cykl jest inicjalny motyw pieśni przekazu krakowskiego, użyty przy rozpoczynaniu <br>części: 1 Kyrie, Credo (Patrem), Sanctus i Agnus, a także wewnątrz części: 3 <br>Kyrie, Qui tollis (Gloria), Deum de Deo Deo vero (Credo). Szczególnie eksponowany <br>w dwóch częściach Gloria i