Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
2 Agnus ­ miserere)
15 A na świecie zbożny pobyt (3 Agnus ­ dona nobis pacem)


Przede wszystkim oprócz motywów inicjalnych wersów pieśni, np. Bogurodzica
(przekaz krakowski), Adamie ty Boży kmieciu, Tam radość tam miłość (przekaz
gnieźnieński), zastosowanie znalazły także motywy zakończeniowe, np. Maryja,
elejson (przekaz krakowski) oraz motywy wewnętrzne wersów, np. Anielskie bez
końca, nas grzesznych wspomoże (przekaz gnieźnieński). Materiałem integrującym
cały cykl jest inicjalny motyw pieśni przekazu krakowskiego, użyty przy rozpoczynaniu
części: 1 Kyrie, Credo (Patrem), Sanctus i Agnus, a także wewnątrz części: 3
Kyrie, Qui tollis (Gloria), Deum de Deo ­ Deo vero (Credo). Szczególnie eksponowany
w dwóch częściach Gloria i
2 Agnus ­ miserere)<br> 15 A na świecie zbożny pobyt (3 Agnus ­ dona nobis pacem)<br><br><br> Przede wszystkim oprócz motywów inicjalnych wersów pieśni, np. Bogurodzica <br>(przekaz krakowski), Adamie ty Boży kmieciu, Tam radość tam miłość (przekaz <br>gnieźnieński), zastosowanie znalazły także motywy zakończeniowe, np. Maryja, <br>elejson (przekaz krakowski) oraz motywy wewnętrzne wersów, np. Anielskie bez <br>końca, nas grzesznych wspomoże (przekaz gnieźnieński). Materiałem integrującym <br>cały cykl jest inicjalny motyw pieśni przekazu krakowskiego, użyty przy rozpoczynaniu <br>części: 1 Kyrie, Credo (Patrem), Sanctus i Agnus, a także wewnątrz części: 3 <br>Kyrie, Qui tollis (Gloria), Deum de Deo ­ Deo vero (Credo). Szczególnie eksponowany <br>w dwóch częściach Gloria i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego