Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
kolorystyczne, które byłyby maksymalnie efektywne przy mechanicznym zapamiętywaniu, a do tego spójne z sensem przekazu oraz związkami tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana tak że, osoby o klasycznie żółtej skórze, chodziły po niebieskiej trawie. Przekaz po prostu traci sens. Automatyczne zestawienia kolorów wykorzystywane są czasem w zgodzie z określoną konwencją estetyczną - np. duokoloru lub kontrastu paradoksalnego. Konwencja ta jednak musi być czytelna dla odbiorcy i zgodna z sensem przekazu. Ponadto wpływ 1 cm kwadratowego czerwonej plamy umieszczonej na szarej płaszczyźnie formatu A4 nie wywołuje takiego samego efektu jak na powierzchni
kolorystyczne, które byłyby maksymalnie efektywne przy mechanicznym zapamiętywaniu, a do tego spójne z sensem przekazu oraz związkami tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana tak że, osoby o klasycznie żółtej skórze, chodziły po niebieskiej trawie. Przekaz po prostu traci sens. Automatyczne zestawienia kolorów wykorzystywane są czasem w zgodzie z określoną konwencją estetyczną - np. duokoloru lub kontrastu paradoksalnego. Konwencja ta jednak musi być czytelna dla odbiorcy i zgodna z sensem przekazu. Ponadto wpływ 1 cm kwadratowego czerwonej plamy umieszczonej na szarej płaszczyźnie formatu A4 nie wywołuje takiego samego efektu jak na powierzchni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego