Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
r. zbudowały dla niej rozległe obiekty w Cakovicach koło Pragi. W ten sposób AVIA stała się najnowocześniejszą fabryką lotniczą w Czechosłowacji. Konstruktorzy Benes i Hajn byli wierni zasadzie budowy samolotów o konstrukcji drewnianej. Położyli ponadto wielkie zasługi dla rozwoju dolnoplatowca. Już w 1922 r. skonstruowali dla armii czechosłowackiej dolnopłatowy myśliwiec Avia B-3.. Również ich lekkie i niedrogie samoloty szkolne i sportowe BH-9 i BH-11 przyniosły AVII sławę także poza granicami Czechosłowacji. W 1930 r. funkcję kierownika biura konstrukcyjnego objął przybyły z Letova inż. Frantisek Novotny, który wprowadził w AVII budowę samolotów o konstrukcji metalowej. Dzięki swym udanym konstrukcjom
r. zbudowały dla niej rozległe obiekty w Cakovicach koło Pragi. W ten sposób AVIA stała się najnowocześniejszą fabryką lotniczą w Czechosłowacji. Konstruktorzy Benes i Hajn byli wierni zasadzie budowy samolotów o konstrukcji drewnianej. Położyli ponadto wielkie zasługi dla rozwoju dolnoplatowca. Już w 1922 r. skonstruowali dla armii czechosłowackiej dolnopłatowy myśliwiec Avia B-3.<gap>. Również ich lekkie i niedrogie samoloty szkolne i sportowe BH-9 i BH-11 przyniosły AVII sławę także poza granicami Czechosłowacji. W 1930 r. funkcję kierownika biura konstrukcyjnego objął przybyły z Letova inż. Frantisek Novotny, który wprowadził w AVII budowę samolotów o konstrukcji metalowej. Dzięki swym udanym konstrukcjom
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego