Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
już trzy lata temu, w czasie posiedzenia komitetu koordynacyjnego w Opolu (1985). Dyskutowano go z kolei na pierwszej części sesji plenarnej w Bari (1986). Dopiero jednak w Valamo został on poddany gruntownej rewizji i przyjęty. Obok dokumentu o Kościele i Eucharystii (Monachium 1982) oraz o wierze, sakramentach i jedności Kościoła (Bari 1987)) jest to już trzecie wspólne uzgodnienie doktrynalne w dialogu katolicko-prawosławnym, przedstawione przez Komisję Mieszaną władzom uczestniczącym w nim Kościołów. Celem tych uzgodnień jest torowanie drogi do przywrócenia pełnej wspólnoty w wierze oraz życiu sakramentalnym.
Wkład Prawosławnego Kościoła Fińskiego, otwartość i ujmująca gościnność stanowiły widoczny znak jego poparcia dla
już trzy lata temu, w czasie posiedzenia komitetu koordynacyjnego w Opolu (1985). Dyskutowano go z kolei na pierwszej części sesji plenarnej w Bari (1986). Dopiero jednak w Valamo został on poddany gruntownej rewizji i przyjęty. Obok dokumentu o Kościele i Eucharystii (Monachium 1982) oraz o wierze, sakramentach i jedności Kościoła (Bari 1987)) jest to już trzecie wspólne uzgodnienie doktrynalne w dialogu katolicko-prawosławnym, przedstawione przez Komisję Mieszaną władzom uczestniczącym w nim Kościołów. Celem tych uzgodnień jest torowanie drogi do przywrócenia pełnej wspólnoty w wierze oraz życiu sakramentalnym.<br>Wkład Prawosławnego Kościoła Fińskiego, otwartość i ujmująca gościnność stanowiły widoczny znak jego poparcia dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego