Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
trzecia symfonia Gustawa Mahlera towarzyszące drodze Gustawa von Aschenbacha ku rozkładowi za życia (z tęsknoty za pięknem) i ku śmierci, ale i jak rozmowy o muzyce między dwoma kompozytorami, za plecami których majaczą postaci Adriana Leverkühna i Fryderyka Nietzschego. Jak muzyka Ryszarda Wagnera w opowieści o jego protektorze Ludwiku II Bawarskim. Jak muzyka Antona Brücknera w Zmysłach, Cesara Francka w Błędnych gwiazdach Wielkiej Niedźwiedzicy, jak... Ale nie mnóżmy przykładów. Pora zwrócić uwagę na literaturę w jakże osobliwy sposób obecną w dziele Viscontiego. Obecną oczywiście jako literacka podstawa wielu jego filmów. Dostojewski, Tomasz Mann, Giuseppe di Lampedusa, Albert Camus, Gabriele d'Annunzio (nie
trzecia symfonia Gustawa Mahlera towarzyszące drodze Gustawa von Aschenbacha ku rozkładowi za życia (z tęsknoty za pięknem) i ku śmierci, ale i jak rozmowy o muzyce między dwoma kompozytorami, za plecami których majaczą postaci Adriana Leverkühna i Fryderyka Nietzschego. Jak muzyka Ryszarda Wagnera w opowieści o jego protektorze Ludwiku II Bawarskim. Jak muzyka Antona Brücknera w Zmysłach, Cesara Francka w Błędnych gwiazdach Wielkiej Niedźwiedzicy, jak... Ale nie mnóżmy przykładów. Pora zwrócić uwagę na literaturę w jakże osobliwy sposób obecną w dziele Viscontiego. Obecną oczywiście jako literacka podstawa wielu jego filmów. Dostojewski, Tomasz Mann, Giuseppe di Lampedusa, Albert Camus, Gabriele d'Annunzio (nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego