Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
go pięknie nazywa francuski tytuł znanej książki Jana Kotta - notre conteraporain, naszym współcześnikiem.
Festiwal szekspirowski w Londynie trwał trzy pełne miesiące. Objął 13 premier, 14 sztuk i ponad 90 przedstawień, które oglądało ok. 100.000 widzów. Uczestniczyły w nim zespoły siedmiu narodowości: Komedia Francuska z Paryża, Teatr im. Schillera z Berlina zachodniego, kompania Peppina de Filippo z Rzymu, The Abbey Theatre z Dublina; Teatr Współczesny z Warszawy,

Grecki Teatr Sztuki z Aten i Moskiewski Teatr Artystyczny. Była to - jak ktoś określił - "największa inwazja teatralna, jakiej Londyn kiedykolwiek doświadczył".
Każdy festiwal kryje w sobie zasadę kompozycyjną - jest pochodem, jest ruchomą panoramą i tak
go pięknie nazywa francuski tytuł znanej książki Jana Kotta - &lt;foreign&gt;notre conteraporain&lt;/&gt;, naszym &lt;orig&gt;współcześnikiem&lt;/&gt;.<br>Festiwal szekspirowski w Londynie trwał trzy pełne miesiące. Objął 13 premier, 14 sztuk i ponad 90 przedstawień, które oglądało ok. 100.000 widzów. Uczestniczyły w nim zespoły siedmiu narodowości: Komedia Francuska z Paryża, Teatr im. Schillera z Berlina zachodniego, kompania Peppina de Filippo z Rzymu, The Abbey Theatre z Dublina; Teatr Współczesny z Warszawy,<br><br>&lt;page nr=50&gt; Grecki Teatr Sztuki z Aten i Moskiewski Teatr Artystyczny. Była to - jak ktoś określił - "największa inwazja teatralna, jakiej Londyn kiedykolwiek doświadczył".<br>Każdy festiwal kryje w sobie zasadę kompozycyjną - jest pochodem, jest ruchomą panoramą i tak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego