Typ tekstu: Książka
Autor: Kabatc Eugeniusz
Tytuł: Vinum sacrum et profanum
Rok: 2003
po fakcie niełatwo jest zrozumieć do końca znaki Boga i w porę odgadnąć jego intencje. Współpraca boskiej woli ze światem rozkłada się przecież na całe ziemskie życie, nie tylko na ludzki padół, a lepiej powiedzieć: i na bezżycie, w całym wszechświecie. Tyle, jeśli chodzi o wiarę chrześcijańską, która wszystko zawdzięcza Biblii, jakże potem zrewolucjonizowanej. Chrystus wobec judaizmu staje się heretykiem, wino jednak przejął z tamtej kultury, i to w najgłębszy sposób, w eucharystycznej przemianie.
A zaczęło się tak niewinnie. Dominująca powszechnie koncepcja Talesa z Miletu (jednego z siedmiu mędrców starożytności), że początkiem wszechrzeczy jest woda, wprowadzała spokój filozoficzny, odwołując się do
po fakcie niełatwo jest zrozumieć do końca znaki Boga i w porę odgadnąć jego intencje. Współpraca boskiej woli ze światem rozkłada się przecież na całe ziemskie życie, nie tylko na ludzki padół, a lepiej powiedzieć: i na bezżycie, w całym wszechświecie. Tyle, jeśli chodzi o wiarę chrześcijańską, która wszystko zawdzięcza Biblii, jakże potem zrewolucjonizowanej. Chrystus wobec judaizmu staje się heretykiem, wino jednak przejął z tamtej kultury, i to w najgłębszy sposób, w eucharystycznej przemianie.<br>A zaczęło się tak niewinnie. Dominująca powszechnie koncepcja Talesa z Miletu (jednego z siedmiu mędrców starożytności), że początkiem wszechrzeczy jest woda, wprowadzała spokój filozoficzny, odwołując się do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego