Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
np. czerwień piramidy w obrazie Sulkowski. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy opartej o czerń i biel jako kolory podstawowe jest wyraźnym świadectwem przeciwstawiania się kolorystycznej tradycji. Ortodoksyjny kapista z pewnością zastanawiałby się czy obrazy Fałata w ogóle można uznać za malarstwo. Biel i czerń na których bazuje młody artysta zaliczane były bowiem w teorii postimpresjonistycznej nie do kolorów, ale do walorów ponieważ nie występowały wśród barw widma świetlnego; wystrzegali się też ich używania w malarstwie kapiści, rezerwując je jako środki wyrazowe rysunku i grafiki. Natomiast Fałat powierzył bieli i czerni wiodącą rolę
np. czerwień piramidy w obrazie <hi rend="italic">Sulkowski</>. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy opartej o czerń i biel jako kolory podstawowe jest wyraźnym świadectwem przeciwstawiania się kolorystycznej tradycji. Ortodoksyjny kapista z pewnością zastanawiałby się czy obrazy Fałata w ogóle można uznać za malarstwo. Biel i czerń na których bazuje młody artysta zaliczane były bowiem w teorii postimpresjonistycznej nie do kolorów, ale do walorów ponieważ nie występowały wśród barw widma świetlnego; wystrzegali się też ich używania w malarstwie kapiści, rezerwując je jako środki wyrazowe rysunku i grafiki. Natomiast Fałat powierzył bieli i czerni wiodącą rolę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego