Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
ważne, bo bez niego będzie tylko prozelityzm, usiłowanie przekonania, że ja wyłącznie mam rację. Pierwsze pytanie mogło by tak być zrozumiane.

Żyd nie kwestionuje drogi chrześcijanina do zbawienia; więc i chrześcijanin nie powinien takich pytań stawiać. Nie musi to z kolei prowadzić do agnostycyzmu. Wiara Żyda polega na pełnym zaufaniu Bogu i na wypełnianiu Jego zleceń, traktowanych jako wolę Bożą. Gdybyśmy spojrzeli na rodzące się chrześcijaństwo, zarówno Jakuba i Piotra (judeochrześcijaństwo) jaki i Pawła, Barnaby i ich współpracowników, nie bylibyśmy w stanie określić je, jako "inną" wiarę, a tym bardziej inną religię. Chodziło im nadal o zaufanie temu samemu Bogu, Ojcu
ważne, bo bez niego będzie tylko prozelityzm, usiłowanie przekonania, że ja wyłącznie mam rację. Pierwsze pytanie mogło by tak być zrozumiane.<br><br> Żyd nie kwestionuje drogi chrześcijanina do zbawienia; więc i chrześcijanin nie powinien takich pytań stawiać. Nie musi to z kolei prowadzić do agnostycyzmu. Wiara Żyda polega na pełnym zaufaniu Bogu i na wypełnianiu Jego zleceń, traktowanych jako wolę Bożą. Gdybyśmy spojrzeli na rodzące się chrześcijaństwo, zarówno Jakuba i Piotra (judeochrześcijaństwo) jaki i Pawła, Barnaby i ich współpracowników, nie bylibyśmy w stanie określić je, jako "inną" wiarę, a tym bardziej inną religię. Chodziło im nadal o zaufanie temu samemu Bogu, Ojcu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego