Typ tekstu: Książka
Autor: Waniek Henryk
Tytuł: Opis podróży mistycznej z Oświęcimia do Zgorzelca 1257-1957
Rok: 1996
Śląsk, gdzie
Ahaswer pojawia się w podaniach.
W pierwszej połowie XVII wieku widzimy go w Bystrzycy Kłodzkiej.
Richard Kühnau, który to zapisał, akcentuje, że nie otwarły się przed
jego prośbami żadne drzwi. Dopiero ubodzy ludzie z przedmieścia Białoskórników przygarnęli go na nocleg. Miał
wtedy zapowiedzieć wielkie nieszczęścia, jakie spadną na Bystrzycę.
Jego proroctwo przypomniano sobie jakiś czas później, gdy wybuchł
wielki pożar (10 października 1640), z którego ocalała jedynie ulica
Białoskórników. W kronice Ząbkowic Śląskich (Frankensteiner Chronik),
napisanej przez Martina Koblenza, czytamy, że 3 listopada 1676 roku
pojawił się tam Żyd Wieczny Tułacz ze swą żebraczą torbą, w łachmanach
przepasanych łańcuchem
Śląsk, gdzie<br>Ahaswer pojawia się w podaniach.<br> W pierwszej połowie XVII wieku widzimy go w Bystrzycy Kłodzkiej.<br>Richard Kühnau, który to zapisał, akcentuje, że nie otwarły się przed<br>jego prośbami żadne drzwi. Dopiero ubodzy ludzie z przedmieścia Białoskórników przygarnęli go na nocleg. Miał<br>wtedy zapowiedzieć wielkie nieszczęścia, jakie spadną na Bystrzycę.<br>Jego proroctwo przypomniano sobie jakiś czas później, gdy wybuchł<br>wielki pożar (10 października 1640), z którego ocalała jedynie ulica<br>Białoskórników. W kronice Ząbkowic Śląskich (Frankensteiner Chronik),<br>napisanej przez Martina Koblenza, czytamy, że 3 listopada 1676 roku<br>pojawił się tam Żyd Wieczny Tułacz ze swą żebraczą torbą, w łachmanach<br>przepasanych łańcuchem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego