Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
sformułować definicję "skuteczności" dla klasy metod dostatecznie szerokiej, aby obejmowała ona w każdym razie reguły wnioskowania.
Założymy najpierw, że dla każdego celu C określony jest zbiór RŁ jego możliwych stopni realizacji, reprezentowanych przez liczby; zbiór RŁ jest ograniczony od góry. Oznaczmy jego najniższy kres górny przez u . Powiemy, że cel C jest osiągnięty w zupełności zawsze i tylko wtedy, gdy r = u(r ­ RŁ) . Ponieważ chodzić nam będzie tylko o porównywanie metod działania pod względem skuteczności, a nie - o obliczanie ich skuteczności absolutnej, przeto możemy założyć, iż liczbowa reprezentacja stopni realizacji celu jest w granicach transformacji liniowej dowolna. Istnieją oczywiście cele
sformułować definicję "skuteczności" dla klasy metod dostatecznie szerokiej, aby obejmowała ona w każdym razie reguły wnioskowania.<br> Założymy najpierw, że dla każdego celu C określony jest zbiór RŁ jego możliwych stopni realizacji, reprezentowanych przez liczby; zbiór RŁ jest ograniczony od góry. Oznaczmy jego najniższy kres górny przez u . Powiemy, że cel C jest osiągnięty w zupełności zawsze i tylko wtedy, gdy r = u(r ­ RŁ) . Ponieważ chodzić nam będzie tylko o porównywanie metod działania pod względem skuteczności, a nie - o obliczanie ich skuteczności absolutnej, przeto możemy założyć, iż liczbowa reprezentacja stopni realizacji celu jest w granicach transformacji liniowej dowolna. Istnieją oczywiście cele
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego