Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Studence odbywał się montaż samolotów, silniki dostarczał zakład w Koprivnicy. Głównym konstruktorem w Studence był inż. Karel Tomas, za konstrukcję silników odpowiadał inż. Bohuslav Simunek.
Samoloty Tatra należały do europejskiej elity. Typy Tatra T-001 i T-101 pobił kilka rekordów, z których długości lotu "non-stop" na trasie Praga-Chartum (4.340 km) uzyskany na samolocie T-101 dotąd się nie zdezaktualizował.
Odbiorcami czechosłowackich samolotów były: Łotwa, Litwa, Estonia, Grecja, Jugosławia, Bułgaria i Rumunia, a także ZSRR, Finlandia i Turcja. Prawa licencyjne na produkcję samolotów czechosłowackiej konstrukcji zakupiła: Polska, Belgia, Jugosławia, Bułgaria, Anglia, Francja i inne kraje.
W czasie drugiej
Studence odbywał się montaż samolotów, silniki dostarczał zakład w Koprivnicy. Głównym konstruktorem w Studence był inż. Karel Tomas, za konstrukcję silników odpowiadał inż. Bohuslav Simunek.<br> Samoloty Tatra należały do europejskiej elity. Typy Tatra T-001 i T-101 pobił kilka rekordów, z których długości lotu "non-stop" na trasie Praga-Chartum (4.340 km) uzyskany na samolocie T-101 dotąd się nie zdezaktualizował.<br> Odbiorcami czechosłowackich samolotów były: Łotwa, Litwa, Estonia, Grecja, Jugosławia, Bułgaria i Rumunia, a także ZSRR, Finlandia i Turcja. Prawa licencyjne na produkcję samolotów czechosłowackiej konstrukcji zakupiła: Polska, Belgia, Jugosławia, Bułgaria, Anglia, Francja i inne kraje.<br> W czasie drugiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego