Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
najmocniejsze protesty widzów, łagodząc śmiałe innowacje językowe, usuwając brutalizmy. Czyli: w nadziei utrzymania dramatu na scenie natychmiast, uprzedzając oficjalne ingerencje, z własnej woli gwałcił integralny kształt dzieła, "oswajał" groteskową wizję. Teatr był dlań tak ważny, że wolał z góry zgodzić się na kompromis, niż zrezygnować z szansy utrzymania dramatu w Comédie Française. Wszystkie te zabiegi nie na wiele się zdały. Król się bawi został zdjęty ze sceny nakazem cenzury bezpośrednio po premierze, co wywołało gwałtowną replikę autora w przedmowie do opublikowanego po paru dniach dramatu. Jakże znamienne, że gdy Hugo nadał grotesce formy mniej konwencjonalne niż postaci błaznów, usunięto natychmiast sztukę z
najmocniejsze protesty widzów, łagodząc śmiałe innowacje językowe, usuwając brutalizmy. Czyli: w nadziei utrzymania dramatu na scenie natychmiast, uprzedzając oficjalne ingerencje, z własnej woli gwałcił integralny kształt dzieła, "oswajał" groteskową wizję. Teatr był dlań tak ważny, że wolał z góry zgodzić się na kompromis, niż zrezygnować z szansy utrzymania dramatu w Comédie Française. Wszystkie te zabiegi nie na wiele się zdały. Król się bawi został zdjęty ze sceny nakazem cenzury bezpośrednio po premierze, co wywołało gwałtowną replikę autora w przedmowie do opublikowanego po paru dniach dramatu. Jakże znamienne, że gdy Hugo nadał grotesce formy mniej konwencjonalne niż postaci błaznów, usunięto natychmiast sztukę z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego