Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
firm motocyklowych świata - Trusty Triumph. W 1906 roku zespół konstruktorów Triumpha przedstawił projekt jednocylindrowego silnika, o pojemności 363 cm3 i mocy 3 KM przy 1500 obr./min. Kiedy wybuchła I wojna światowa, brytyjskie Ministerstwo Wojny ogłosiło przetarg na dostawę motocykli, który wygrał Triumph. W ciągu czterech lat z fabryki w Coventry wyjechało ponad 30 tysięcy egzemplarzy wojskowych Triumphów H. Seryjnie montowano w nich elektryczny reflektor i trapezowe zawieszenie przedniego koła. Doświadczenia zdobyte w czasie wojny wykorzystano przy pracy nad skrzynią biegów dla pierwszego powojennego Triumpha - czterozaworowego Ricardo. W połowie lat dwudziestych zakłady w Coventry zatrudniały 3 tysiące pracowników, a z taśmy
firm motocyklowych świata - Trusty Triumph. W 1906 roku zespół konstruktorów Triumpha przedstawił projekt jednocylindrowego silnika, o pojemności 363 cm3 i mocy 3 KM przy 1500 obr./min. Kiedy wybuchła I wojna światowa, brytyjskie Ministerstwo Wojny ogłosiło przetarg na dostawę motocykli, który wygrał Triumph. W ciągu czterech lat z fabryki w Coventry wyjechało ponad 30 tysięcy egzemplarzy wojskowych Triumphów H. Seryjnie montowano w nich elektryczny reflektor i trapezowe zawieszenie przedniego koła. Doświadczenia zdobyte w czasie wojny wykorzystano przy pracy nad skrzynią biegów dla pierwszego powojennego Triumpha - czterozaworowego Ricardo. W połowie lat dwudziestych zakłady w Coventry zatrudniały 3 tysiące pracowników, a z taśmy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego