Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
Tigera 80 i z silnikiem Turnera, nazwano Speed Twin. Dzięki prostej, dobrze przemyślanej konstrukcji udało się znacznie obniżyć koszty produkcji - kompletny motocykl bez marży kosztował zaledwie 74 funty! Niemal w ostatniej chwili przed wybuchem wojny w sprzedaży znalazła się wzmocniona, quasi-sportowa odmiana Speed Twin Tiger 100.
Kiedy zakłady w Coventry zostały zbombardowane, ocalałe maszyny i resztki wyposażenia przeniesiono do nowej siedziby w Meriden. Na zamówienie wojska montowano tam lekkie motocykle typu 3HW 350 ohv, oparte na konstrukcji przedwojennego Tigera 80. Pierwszy cywilny motocykl pojawił się dopiero w 1946 roku. Była to popularna "350", o nazwie 3T de luxe, z charakterystycznym
Tigera 80 i z silnikiem Turnera, nazwano Speed Twin. Dzięki prostej, dobrze przemyślanej konstrukcji udało się znacznie obniżyć koszty produkcji - kompletny motocykl bez marży kosztował zaledwie 74 funty! Niemal w ostatniej chwili przed wybuchem wojny w sprzedaży znalazła się wzmocniona, quasi-sportowa odmiana Speed Twin Tiger 100. <br>Kiedy zakłady w Coventry zostały zbombardowane, ocalałe maszyny i resztki wyposażenia przeniesiono do nowej siedziby w Meriden. Na zamówienie wojska montowano tam lekkie motocykle typu 3HW 350 ohv, oparte na konstrukcji przedwojennego Tigera 80. Pierwszy cywilny motocykl pojawił się dopiero w 1946 roku. Była to popularna "350", o nazwie 3T de luxe, z charakterystycznym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego