Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Londynu (Eurostar pod kanałem La Manche), Amsterdamu, Turynu i Mediolanu (przez Lyon). Nawet Niemcy musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV z Amsterdamu do Kolonii (ma ruszyć w tym roku).

Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg Flyer według technologii GEC-Alsthom-Bombardier).

Niemcy w ciągu zaledwie 7 lat pociągami ICE objęli 3500 km linii i zdołali bez wypadku przewieźć 133 mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko
Londynu (Eurostar pod kanałem La Manche), Amsterdamu, Turynu i Mediolanu (przez Lyon). Nawet Niemcy musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV z Amsterdamu do Kolonii (ma ruszyć w tym roku).<br><br> Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg Flyer według technologii GEC-Alsthom-Bombardier).<br><br> Niemcy w ciągu zaledwie 7 lat pociągami ICE objęli 3500 km linii i zdołali bez wypadku przewieźć 133 mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego