Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
wiecznie trwające" zgodnie z duchem indyjskiej koncepcji czasu statycznego. Dzisiaj poszukiwania etniczne są wśród kompozytorów na porządku dziennym.
Jazz odkrywał przede wszystkim struktury polimetryczne muzyki afrykańskiej i melodykę indyjskiej ragi klasycznej. Eksploracją tego terenu zajmowali się Art Blakey, Ornette Coleman, Don Cherry, John Coltrane, a nawet poczciwy Louis Armstrong. Miles Davis podchwytywał nutę hiszpańską, Stan Getz - brazylijską ( choć jego bossa novy oddaliły się bardzo od autentycznej muzyki brazylijskiej) .
Pierwsze nieśmiałe próby łączenia wzorów lokalnych z zachodnią muzyką rockową czy popową były zjawiskami jednostkowymi. Tu sitar użyty przez Beatlesów czy RolIing Stonesów, tam chińskie echa w twórczości King Crimson... Brian Jones z
wiecznie trwające" zgodnie z duchem indyjskiej koncepcji czasu statycznego. Dzisiaj poszukiwania etniczne są wśród kompozytorów na porządku dziennym.<br>Jazz odkrywał przede wszystkim struktury polimetryczne muzyki afrykańskiej i melodykę indyjskiej ragi klasycznej. Eksploracją tego terenu zajmowali się Art Blakey, Ornette Coleman, Don Cherry, John Coltrane, a nawet poczciwy Louis Armstrong. Miles Davis podchwytywał nutę hiszpańską, Stan Getz - brazylijską ( choć jego bossa novy oddaliły się bardzo od autentycznej muzyki brazylijskiej) .<br>Pierwsze nieśmiałe próby łączenia wzorów lokalnych z zachodnią muzyką rockową czy popową były zjawiskami jednostkowymi. Tu sitar użyty przez Beatlesów czy RolIing Stonesów, tam chińskie echa w twórczości King Crimson... Brian Jones z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego