Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
dobrany, aby w określonych warunkach ruchu (obciążenie, prędkość, temperatura, otoczenie) węzeł tarcia o określonych cechach konstrukcyjnych wykazywał możliwie dużą nośność, możliwie małe opory tarcia i możliwie dużą trwałość.
W tablicy 14 zestawiono główne czynniki wpływające na dobór środków smarnych.
Jak już wspomniano wcześniej, podstawowym wyróżnieniem klasyfikacyjnym olejów smarnych jest lepkość. Decyduje ona o wyporze przy tarciu płynnym oraz o wartości oporów tarcia. W doborze olejów smarnych można kierować się wstępnie następującą ogólną zasadą:
- im większe prędkości, tym mniejszą lepkość powinien mieć olej (ze względu na opory tarcia),
- im większe obciążenie, tym większą lepkość powinien mieć olej (ze względu na nośność).
W
dobrany, aby w określonych warunkach ruchu (obciążenie, prędkość, temperatura, otoczenie) węzeł tarcia o określonych cechach konstrukcyjnych wykazywał możliwie dużą nośność, możliwie małe opory tarcia i możliwie dużą trwałość.<br>W tablicy 14 zestawiono główne czynniki wpływające na dobór środków smarnych.<br>Jak już wspomniano wcześniej, podstawowym wyróżnieniem klasyfikacyjnym olejów smarnych jest lepkość. Decyduje ona o wyporze przy tarciu płynnym oraz o wartości oporów tarcia. W doborze olejów smarnych można kierować się wstępnie następującą ogólną zasadą:<br>- im większe prędkości, tym mniejszą lepkość powinien mieć olej (ze względu na opory tarcia),<br>- im większe obciążenie, tym większą lepkość powinien mieć olej (ze względu na nośność).<br>W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego