Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
z subiektywnością odbiorcy, nie wydaje się tu być wystarczającym. Pewne trudności wydają się być zaznaczone już przez Ingardena.
Należy zaznaczyć, że proces dynamizacji istotnie dotyczy sfery przedmiotowej. Dynamizacja rozgrywa się w przedmiocie, pomimo że powodowana jest przez podmiot (postawienie podmiotu w sytuacji odbioru). To podmiot dynamizuje, ale dynamizowanym jest przedmiot.
Definicyjne opisanie pojęcia dynamizacji można rozpocząć od wskazania tych faktów, które odróżniają go od Ingardenowskich pojęć konkretyzacji i interpretacji.
W Ingardenowskiej koncepcji dzieła sztuki wyróżnia się fundament bytowy - fizyczność i akty intencjonalne (artysty lub odbiorcy). Zagadnienie dynamizacji mogłoby w jakimś momencie znaleźć swoje odzwierciedlenie w koncepcji konkretyzacji. Można zadać pytanie: jak
z subiektywnością odbiorcy, nie wydaje się tu być wystarczającym. Pewne trudności wydają się być zaznaczone już przez Ingardena. <br>Należy zaznaczyć, że proces dynamizacji istotnie dotyczy sfery przedmiotowej. Dynamizacja rozgrywa się w przedmiocie, pomimo że powodowana jest przez podmiot (postawienie podmiotu w sytuacji odbioru). To podmiot dynamizuje, ale dynamizowanym jest przedmiot.<br>Definicyjne opisanie pojęcia dynamizacji można rozpocząć od wskazania tych faktów, które odróżniają go od Ingardenowskich pojęć konkretyzacji i interpretacji.<br>W Ingardenowskiej koncepcji dzieła sztuki wyróżnia się fundament bytowy - fizyczność i akty intencjonalne (artysty lub odbiorcy). Zagadnienie dynamizacji mogłoby w jakimś momencie znaleźć swoje odzwierciedlenie w koncepcji konkretyzacji. Można zadać pytanie: jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego