Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
artystyczne, które nauczyły odbiorców (i twórców przecież także), że naruszanie przyjętych reguł składni języka literackiego, sztuk plastycznych, muzyki i innych rodzajów twórczości kryje w sobie nowy, często głębszy sens. Zatem artysta może liczyć na próby zgłębienia przez odbiorcę owego sensu samemu nie zawsze umiejąc czy nie chcąc owego sensu określić.
Dlatego też nie w znaczeniach struktury przedstawionej szukałabym największych walorów malarstwa Skupniewicza, lecz w tym, co widocznie kieruje jego artystycznym działaniem. Wydaje się, że głównym założeniem artysty jest pragnienie stworzenia struktury malarskiej estetycznie walentnej, nie tylko znaczącej, lecz także - albo przede wszystkim - spełniającej szereg innych kryteriów wartości specyficznie malarskich. Skupniewicz kreuje obrazy
artystyczne, które nauczyły odbiorców (i twórców przecież także), że naruszanie przyjętych reguł składni języka literackiego, sztuk plastycznych, muzyki i innych rodzajów twórczości kryje w sobie nowy, często głębszy sens. Zatem artysta może liczyć na próby zgłębienia przez odbiorcę owego sensu samemu nie zawsze umiejąc czy nie chcąc owego sensu określić.<br> Dlatego też nie w znaczeniach struktury przedstawionej szukałabym największych walorów malarstwa Skupniewicza, lecz w tym, co widocznie kieruje jego artystycznym działaniem. Wydaje się, że głównym założeniem artysty jest pragnienie stworzenia struktury malarskiej estetycznie walentnej, nie tylko znaczącej, lecz także - albo przede wszystkim - spełniającej szereg innych kryteriów wartości specyficznie malarskich. Skupniewicz kreuje obrazy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego