Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Lubuska
Nr: 06.16
Miejsce wydania: Zielona Góra
Rok: 2005
znają albo nie potrafią zastosować zasad interpunkcji, ortografii, mają problemy ze składnią - dodaje Goncarz. - I nad tym powinni popracować gimnazjaliści, nauczyciele wszystkich przedmiotów. Bo nie jest to zadanie tylko polonistów.
Potrafią wybrać
- Arkusz egzaminacyjny części matematyczno-przyrodniczej okazał się trudny dla uczniów z okręgu - zauważa koordynator tej części egzaminu Jolanta Dolata. - Najlepiej poradzili sobie z wyszukiwaniem informacji i ich zastosowaniem. A więc dobrze odczytują informacje z tabel, wykresów, schematów. Potrafią je odtwarzać. Posługują się terminami, pojęciami, znają język przedmiotów, z których są zadania na egzaminie.
Ale już zastosowanie tych reguł stanowi problem. Podobnie z planowaniem kolejnych kroków rozwiązania zadania. - Generalnie uczniowie
znają albo nie potrafią zastosować zasad interpunkcji, ortografii, mają problemy ze składnią - dodaje Goncarz. - I nad tym powinni popracować gimnazjaliści, nauczyciele wszystkich przedmiotów. Bo nie jest to zadanie tylko polonistów.<br>&lt;tit&gt;Potrafią wybrać&lt;/&gt;<br>- Arkusz egzaminacyjny części matematyczno-przyrodniczej okazał się trudny dla uczniów z okręgu - zauważa koordynator tej części egzaminu Jolanta Dolata. - Najlepiej poradzili sobie z wyszukiwaniem informacji i ich zastosowaniem. A więc dobrze odczytują informacje z tabel, wykresów, schematów. Potrafią je odtwarzać. Posługują się terminami, pojęciami, znają język przedmiotów, z których są zadania na egzaminie. <br>Ale już zastosowanie tych reguł stanowi problem. Podobnie z planowaniem kolejnych kroków rozwiązania zadania. - Generalnie uczniowie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego