Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 11.07
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
status, poczuć się kimś lepszym. - To zakładanie sobie protezy. Zbyt nachalne korzystanie z niej nie tylko nie jest w dobrym tonie, ale nierzadko bywa zwodnicze, gdyż znaczenie produktów się zmienia. Telefon komórkowy jeszcze niedawno był symbolem luksusu, dziś nikomu nie imponuje, a używanie go w pewnych sytuacjach jest wręcz niestosowne. Dres znanej marki, który kiedyś świadczył tylko o tym, że nosząca go osoba lubi wygodę, teraz jest symbolem dresiarzy, postrzeganych jako zagrożenie - zauważa Piotr Łukasiewicz.

- Marki produktów rzeczywiście używane są do społecznego przyozdabiania się - potwierdza prof. Ireneusz Krzemiński, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego. - Głównie klasa średnia ma jednak potrzebę eksponowania etykietek, posiadania
status, poczuć się kimś lepszym. - To zakładanie sobie protezy. Zbyt nachalne korzystanie z niej nie tylko nie jest w dobrym tonie, ale nierzadko bywa zwodnicze, gdyż znaczenie produktów się zmienia. Telefon komórkowy jeszcze niedawno był symbolem luksusu, dziś nikomu nie imponuje, a używanie go w pewnych sytuacjach jest wręcz niestosowne. Dres znanej marki, który kiedyś świadczył tylko o tym, że nosząca go osoba lubi wygodę, teraz jest symbolem &lt;orig&gt;dresiarzy&lt;/&gt;, postrzeganych jako zagrożenie - zauważa Piotr Łukasiewicz.<br><br>- Marki produktów rzeczywiście używane są do społecznego przyozdabiania się - potwierdza prof. Ireneusz Krzemiński, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego. - Głównie klasa średnia ma jednak potrzebę eksponowania etykietek, posiadania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego