Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
do czasu okupowania Czechosłowacji przez armię niemiecką w marcu 1939 r. pozostał on tylko w prototypie.
Na początku 1919 r. otwarto drugą fabrykę lotniczą AREO - również z siedzibą w Pradze. W 1923 r. fabryka ta otrzymała nowo zbudowane obiekty w Vysocanach i nową nazwę firmową AREO TOVARNA LETADEL, DR KABES. Głównym konstruktorem został Antonin Husnik. Fabryka ta już od 1919 r. rozpoczęła seryjną produkcję samolotów szkolnych, wprowadzonych z typu Hansa-Brandenburg BI, a oznaczonych Aero A-1. Elementy konstrukcyjne samolotów Aero aż do czasu wkroczenia wojsk hitlerowskich w marcu 1939 r. stanowił typ kombinowany (kadłuby sprawne ze stalowych rurek, skrzydła drewniane
do czasu okupowania Czechosłowacji przez armię niemiecką w marcu 1939 r. pozostał on tylko w prototypie.&lt;gap&gt;<br> Na początku 1919 r. otwarto drugą fabrykę lotniczą AREO - również z siedzibą w Pradze. W 1923 r. fabryka ta otrzymała nowo zbudowane obiekty w Vysocanach i nową nazwę firmową AREO TOVARNA LETADEL, DR KABES. Głównym konstruktorem został Antonin Husnik. Fabryka ta już od 1919 r. rozpoczęła seryjną produkcję samolotów szkolnych, wprowadzonych z typu Hansa-Brandenburg BI, a oznaczonych Aero A-1. Elementy konstrukcyjne samolotów Aero aż do czasu wkroczenia wojsk hitlerowskich w marcu 1939 r. stanowił typ kombinowany (kadłuby sprawne ze stalowych rurek, skrzydła drewniane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego