Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
to jest 50 marek.

WKRÓTCE po pogrzebie kampania zostaje wznowiona, znika przywiązany kirem plakat z uśmiechniętym Köpplerem, pojawia się plakat ze skupionym Biedenkopfem i bardziej niż uprzednio eksponowany jest drugi, o innej niż przedtem wymowie, slogan CDU: "Z podwójną energią dla Północnej Nadrenii-Westfalii". Gdy przy okazji krótkiej rozmowy pytam Helmuta Schmidta co sądzi o nowym kandydacie chadecji, kanclerz odpowiada lapidarnie: - To człowiek bardzo inteligentny. Ale inteligencja nie oznacza od razu mądrości.

W istocie, taktyka wyborcza CDU polegała raczej na dezawuowaniu rządu niż prezentowaniu własnej koncepcji. Biedenkopf występuje więc z argumentem, że mając budżet w wysokości 51 mld marek, w krótkim
to jest 50 marek.<br><br>WKRÓTCE po pogrzebie kampania zostaje wznowiona, znika przywiązany kirem plakat z uśmiechniętym Köpplerem, pojawia się plakat ze skupionym Biedenkopfem i bardziej niż uprzednio eksponowany jest drugi, o innej niż przedtem wymowie, slogan CDU: "Z podwójną energią dla Północnej Nadrenii-Westfalii". Gdy przy okazji krótkiej rozmowy pytam Helmuta Schmidta co sądzi o nowym kandydacie chadecji, kanclerz odpowiada lapidarnie: - To człowiek bardzo inteligentny. Ale inteligencja nie oznacza od razu mądrości.<br><br>W istocie, taktyka wyborcza CDU polegała raczej na dezawuowaniu rządu niż prezentowaniu własnej koncepcji. Biedenkopf występuje więc z argumentem, że mając budżet w wysokości 51 mld marek, w krótkim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego