Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Martin, 1833), Angelo, tyran Padwy (Théâtre Français, 1834), Ruy Blas (Renaissance, 1838), Burgrafowie (Théâtre Français, 1843). Także Esmeraldę, operę panny Louise de Bertin z jego librettem.
Grano wszystkie sztuki Dumasa, pisane w większości na konkretne zamówienia teatrów (czasem przybierał do pomocy autorów mniej znanych). Było ich kilkadziesiąt; wystawienie dramatu Dumasa Henryk III i jego dwór (premiera 10 lutego 1829) uważano za początek młodego romantyzmu w teatrze.
Alfred de Musset wystawił tylko Noc wenecką (1830, sztuki później powstałe przeznaczał wyłącznie do czytania. Alfred de Vigny przetłumaczył Otella (1829), w 1829 roku wystawił Le Marechale d'Ancre (bez większego powodzenia, mimo że rolę tytułową
Martin, 1833), Angelo, tyran Padwy (Théâtre Français, 1834), Ruy Blas (Renaissance, 1838), Burgrafowie (Théâtre Français, 1843). Także Esmeraldę, operę panny Louise de Bertin z jego librettem.<br>Grano wszystkie sztuki Dumasa, pisane w większości na konkretne zamówienia teatrów (czasem przybierał do pomocy autorów mniej znanych). Było ich kilkadziesiąt; wystawienie dramatu Dumasa Henryk III i jego dwór (premiera 10 lutego 1829) uważano za początek młodego romantyzmu w teatrze.<br>Alfred de Musset wystawił tylko Noc wenecką (1830, sztuki później powstałe przeznaczał wyłącznie do czytania. Alfred de Vigny przetłumaczył Otella (1829), w 1829 roku wystawił Le Marechale d'Ancre (bez większego powodzenia, mimo że rolę tytułową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego