Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
intencji znaczeniowych wspomnianego autora sformułowanie to wydaje mi się udane nie tylko z uwagi na słowną paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego
intencji znaczeniowych wspomnianego autora sformułowanie to wydaje mi się udane nie tylko z uwagi na słowną paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego