Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
farmaceutycznej i w sektorze bankowym.
Liberalizacja i znoszenie wszelkich ograniczeń między krajami Piętnastki prowadzi do nasilenia się konkurencji cenowej, co odczuwają zwłaszcza przedsiębiorstwa działające dotychczas na swych rynkach krajowych. Firmy o orientacji paneuropejskiej mają szanse na osiąganie korzyści skali w produkcji i marketingu. Jako przykład takich przedsiębiorstw można podać szwajcarski Jacobs Suchard i szwedzki SKF; firmy te dokonały konsolidacji asortymentu produktów i nastawiły się na działania w dużej paneuropejskiej skali.
Czynnikiem sprzyjającym nasileniu się konkurencji na Jednolitym Rynku Wewnętrznym Unii Europejskiej jest zwiększenie się liczby firm spoza tego regionu, a zwłaszcza przedsiębiorstw amerykańskich i japońskich. Już w 1992r. wartość japońskich inwestycji
farmaceutycznej i w sektorze bankowym.<br>Liberalizacja i znoszenie wszelkich ograniczeń między krajami Piętnastki prowadzi do nasilenia się konkurencji cenowej, co odczuwają zwłaszcza przedsiębiorstwa działające dotychczas na swych rynkach krajowych. Firmy o orientacji paneuropejskiej mają szanse na osiąganie korzyści skali w produkcji i marketingu. Jako przykład takich przedsiębiorstw można podać szwajcarski Jacobs Suchard i szwedzki SKF; firmy te dokonały konsolidacji asortymentu produktów i nastawiły się na działania w dużej paneuropejskiej skali.<br>Czynnikiem sprzyjającym nasileniu się konkurencji na Jednolitym Rynku Wewnętrznym Unii Europejskiej jest zwiększenie się liczby firm spoza tego regionu, a zwłaszcza przedsiębiorstw amerykańskich i japońskich. Już w 1992r. wartość japońskich inwestycji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego