Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
chrześcijańsko-żydowskich. Chrześcijanie oburzają się, dociekają prawdy. Żydzi dziwią się, że w ogóle takie pytania się im stawia. Chrześcijanin pyta: co to jest dobro? A Żyd pyta: co jest dobre dla Żydów?

- Teraz rozumiem, co miał na myśli ojciec Daniel Rufeisen, kiedy mówił, że źle się stawia przed Żydami problem Jezusa Chrystusa, że stawia się go na sposób grecki, a nie żydowski. Ich nie interesuje, czy Jezus był Bogiem i Mesjaszem. Ich interesuje, czy był właśnie tym Mesjaszem, o którym mówi Stary Testament.

Myślę, że dyskusja, którą proponuje ojciec Rufeisen byłaby właściwa w I wieku, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat po śmierci
chrześcijańsko-żydowskich. Chrześcijanie oburzają się, dociekają prawdy. Żydzi dziwią się, że w ogóle takie pytania się im stawia. Chrześcijanin pyta: co to jest dobro? A Żyd pyta: co jest dobre dla Żydów?<br><br> - Teraz rozumiem, co miał na myśli ojciec Daniel Rufeisen, kiedy mówił, że źle się stawia przed Żydami problem Jezusa Chrystusa, że stawia się go na sposób grecki, a nie żydowski. Ich nie interesuje, czy Jezus był Bogiem i Mesjaszem. Ich interesuje, czy był właśnie tym Mesjaszem, o którym mówi Stary Testament.<br><br> Myślę, że dyskusja, którą proponuje ojciec Rufeisen byłaby właściwa w I wieku, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat po śmierci
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego