Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
Dlaczego "sylwa" straciła rację bytu? - znajdziemy studiując m.in. pisarstwo Manueli Gretkowskiej. Quasi-powieściowe, autobiograficzno-eseistyczne formy narracyjne, awangardowe w latach siedemdziesiątych, stały się obecnie domeną literatury popularnej i komercyjnej.
Manuela Gretkowska stworzyła swój gatunek eseistyczno-powieściowy, na który składają się takie elementy, jak wątki autobiograficzne, wątki okultystyczne (tarot, magia, Kabała), wątki erotyczne (z przewagą erotyzmu perwersyjnego) oraz odpryski lektur filozoficznych autorki.
Jerzy Jarzębski, zafascynowany sztuką pisarską Gretkowskiej, dostrzegł w jej utworach ścieżkę wtajemniczenia pomiędzy "szminką a puderniczką".
W jej prozie natrafiamy czasem na małe iluminacje - koncepty, anegdoty czy znaczące fragmenty codzienności, przez które prześwituje magia czy obrazy zdradzające napięcie widzialnego
Dlaczego "sylwa" straciła rację bytu? - znajdziemy studiując m.in. pisarstwo Manueli Gretkowskiej. Quasi-powieściowe, autobiograficzno-eseistyczne formy narracyjne, awangardowe w latach siedemdziesiątych, stały się obecnie domeną literatury popularnej i komercyjnej.<br> Manuela Gretkowska stworzyła swój gatunek eseistyczno-powieściowy, na który składają się takie elementy, jak wątki autobiograficzne, wątki okultystyczne (tarot, magia, Kabała), wątki erotyczne (z przewagą erotyzmu perwersyjnego) oraz odpryski lektur filozoficznych autorki.<br> Jerzy Jarzębski, zafascynowany sztuką pisarską Gretkowskiej, dostrzegł w jej utworach ścieżkę wtajemniczenia pomiędzy "szminką a puderniczką".<br> W jej prozie natrafiamy czasem na małe iluminacje - koncepty, anegdoty czy znaczące fragmenty codzienności, przez które prześwituje magia czy obrazy zdradzające napięcie widzialnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego