Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
świat".
Stwierdza on więc, podobnie do kantystów, jednorodność myślenia i świata, inne jednak widzi źródła owej jednorodności. Dla Lévi-Straussa jedyną możliwością stosunku myśl świat jest to, że struktura rzeczy i struktura naszego umysłu są takiego samego porządku, należą do tej samej rzeczywistości. Jeżeli zatem myślenie nie wyznacza rzeczywistości (wyjście Kanta Lévi-Strauss przecież odrzuca), to znaczyć to może jedynie, że rzeczywistość wyznaczyła myślenie, że umysł człowieka, a wraz z nim sam człowiek należą do świata rzeczy; psychika ludzka sprowadza się zatem - genetycznie przynajmniej - do biologii. Człowiek staje się tu wintegrowany w świat, podlegający tym samym co świat prawom, ponieważ jest
świat".<br>Stwierdza on więc, podobnie do kantystów, jednorodność myślenia i świata, inne jednak widzi źródła owej jednorodności. Dla Lévi-Straussa jedyną możliwością stosunku myśl świat jest to, że struktura rzeczy i struktura naszego umysłu są takiego samego porządku, należą do tej samej rzeczywistości. Jeżeli zatem myślenie nie wyznacza rzeczywistości (wyjście Kanta Lévi-Strauss przecież odrzuca), to znaczyć to może jedynie, że rzeczywistość wyznaczyła myślenie, że umysł człowieka, a wraz z nim sam człowiek należą do świata rzeczy; psychika ludzka sprowadza się zatem - genetycznie przynajmniej - do biologii. Człowiek staje się tu wintegrowany w świat, podlegający tym samym co świat prawom, ponieważ jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego