Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 04.09
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Centrum Sztuki Współczesnej.
Mottem ekspozycji są słowa samego Tadeusza Kantora, wypowiedziane w 1974 roku: "Anektowanie rzeczywistości w sztuce - ma głębokie znaczenie. W tym akcie rzeczywistość przekracza swoje granice w sferę "Niemożliwego>"".
"Starałem się dokonać czegoś "niemożliwego": pokazać coś, czego właściwie nie da się pokazać - to, co zdarzyło się podczas happeningów Kantora, a pozostało to dla nas jedynie w postaci fotografii, partytur" - mówił podczas piątkowej konferencji kurator wystawy, Jarosław Suchan.
Ekspozycję otwiera dokumentacja "Antywystawy" - pierwszej realizacji kantorowskiej, w której doszło do radykalnego zakwestionowania dotychczasowej koncepcji artysty, dzieła i wystawy. "Antywystawa" nie pokazywała skończonych dzieł sztuki, tylko to, z czego sztuka się rodzi
Centrum Sztuki Współczesnej.<br>Mottem ekspozycji są słowa samego Tadeusza Kantora, wypowiedziane w 1974 roku: "Anektowanie rzeczywistości w sztuce - ma głębokie znaczenie. W tym akcie rzeczywistość przekracza swoje granice w sferę "Niemożliwego>"".<br>"Starałem się dokonać czegoś "niemożliwego": pokazać coś, czego właściwie nie da się pokazać - to, co zdarzyło się podczas happeningów Kantora, a pozostało to dla nas jedynie w postaci fotografii, partytur" - mówił podczas piątkowej konferencji kurator wystawy, Jarosław Suchan.<br>Ekspozycję otwiera dokumentacja "Antywystawy" - pierwszej realizacji kantorowskiej, w której doszło do radykalnego zakwestionowania dotychczasowej koncepcji artysty, dzieła i wystawy. "Antywystawa" nie pokazywała skończonych dzieł sztuki, tylko to, z czego sztuka się rodzi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego