Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
świata teatralnego w uporczywym, powtarzalnym rytmie. Okazuje się, że walc może być czymś innym: życiem. Po raz pierwszy przypomina siebie, symbolizuje szybkość siły życia, élan vital, ruch, który jest przekraczaniem i przemienianiem organicznym także przeszłości, a nie tylko umierającą przeszłością.
Człowiek Wajdy to ruch, dynamika, przemiana, to świat odzyskiwany. Człowiek Kantora - to życie naznaczone śmiercią jako nieustanną zatratą i niemożliwością odzyskania umarłej przeszłości, wskrzeszenia umarłej chwili.
U Kantora wraz z wezwaniem demonicznej .
W filmowej, Wajdowskiej wersji Umarłej klasy zachowane jest podstawowe przesłanie tej sceny tańca-biegu w rytm walca: połamane i zniszczone postacie, na wpół - ludzie, na wpół - manekiny porywane są
świata teatralnego w uporczywym, powtarzalnym rytmie. Okazuje się, że walc może być czymś innym: życiem. Po raz pierwszy przypomina siebie, symbolizuje szybkość siły życia, élan vital, ruch, który jest przekraczaniem i przemienianiem organicznym także przeszłości, a nie tylko umierającą przeszłością.<br>Człowiek Wajdy to ruch, dynamika, przemiana, to świat odzyskiwany. Człowiek Kantora - to życie naznaczone śmiercią jako nieustanną zatratą i niemożliwością odzyskania umarłej przeszłości, wskrzeszenia umarłej chwili.<br>U Kantora wraz z wezwaniem demonicznej &lt;gap&gt;.<br>W filmowej, Wajdowskiej wersji Umarłej klasy zachowane jest podstawowe przesłanie tej sceny tańca-biegu w rytm walca: połamane i zniszczone postacie, na wpół - ludzie, na wpół - manekiny porywane są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego