Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
szlaku dwutorowym zastosowane mogą występować w zasadzie dwa podstawowe rodzaje półsamoczynnej blokady liniowej, a więc - półsamoczynna blokada liniowa jednokierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu jednokierunkowego po każdym torze) oraz półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu dwukierunkowego po każdym torze).

Po - blok początkowy Ko - blok końcowy

Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy
Istotą i zaletą półsamoczynnej blokady liniowej (znacznie udoskonalająca prowadzenie ruchu pociągów na podstawie telefonicznego ich zapowiadania) jest to, że zabezpiecza ona ruch pociągów nawet w przypadku pomyłki personelu. Wyprawienie bowiem pociągu na szlak, na sygnał zezwalający na jazdę, możliwe jest tylko przy odpowiednim stanie bloków. Podczas prawidłowej pracy
szlaku dwutorowym zastosowane mogą występować w zasadzie dwa podstawowe rodzaje półsamoczynnej blokady liniowej, a więc - półsamoczynna blokada liniowa jednokierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu jednokierunkowego po każdym torze) oraz półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu dwukierunkowego po każdym torze).<br><br>Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br><br>Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br>Istotą i zaletą półsamoczynnej blokady liniowej (znacznie udoskonalająca prowadzenie ruchu pociągów na podstawie telefonicznego ich zapowiadania) jest to, że zabezpiecza ona ruch pociągów nawet w przypadku pomyłki personelu. Wyprawienie bowiem pociągu na szlak, na sygnał zezwalający na jazdę, możliwe jest tylko przy odpowiednim stanie bloków. Podczas prawidłowej pracy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego