Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
też główny bohater pozostawał uwikłany w walkę konieczności i pożądania, znajdował się w sidłach namiętności, której nie mógł sprostać. Autorowi tym razem starczyło rozmachu jedynie na tytułowych bohaterów oraz na zaplanowanie atrakcyjnych obrazów scenicznych – takich jak obraz wnętrza kościoła ze zwłokami biskupa w pierwszej tragedii, ślubowanie Wandy na górze Lasoty – w drugiej tragedii. Ta ostatnia powstała pod najsilniejszym wpływem nowego teatru. Zaznaczył się on głównie w wyrazistej liryzacji tekstu zwłaszcza w scenach śpiewu Ulla przy wtórze harfy (akt 3 sc. 2 i akt 4 sc. 1), gdzie obowiązujący trzynastozgłoskowiec zastąpiony został przez wiersz ośmio i sześciosylabowy. Wanda jest zresztą
też główny bohater pozostawał uwikłany w walkę konieczności i pożądania, znajdował się w sidłach namiętności, której nie mógł sprostać. Autorowi tym razem starczyło rozmachu jedynie na tytułowych bohaterów oraz na zaplanowanie atrakcyjnych obrazów scenicznych – takich jak obraz wnętrza kościoła ze zwłokami biskupa w pierwszej tragedii, ślubowanie Wandy na górze Lasoty – w drugiej tragedii. Ta ostatnia powstała pod najsilniejszym wpływem nowego teatru. Zaznaczył się on głównie w wyrazistej liryzacji tekstu zwłaszcza w scenach śpiewu Ulla przy wtórze harfy (akt 3 sc. 2 i akt 4 sc. 1), gdzie obowiązujący trzynastozgłoskowiec zastąpiony został przez wiersz ośmio i sześciosylabowy. Wanda jest zresztą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego