Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
tłumaczy zarazem i wymianę, leży u podstaw zakazu kazirodztwa; zakaz ten jest skutkiem pojawienia się myśli symbolicznej, będąc jednocześnie jej najbardziej zewnętrznym, widocznym przejawem, a równocześnie i wskazaniem momentu przejścia od natury do kultury. Zakaz kazirodztwa jest tylko jednym z zewnętrznych przejawów pojawienia się myślenia symbolicznego.
W rozmowie z Charbonierem Lévi-Strauss inaczej nieco przedstawia problem pojawienia się kultury. Rozróżnienie między kulturą a naturą przeprowadza on najpierw na poziomie pojedynczej jednostki ludzkiej. "Naturę - stwierdza Lévi-Strauss - stanowi to wszystko, co jest w nas dziedzictwem biologicznym, kulturę na odwrót, to wszystko, co mamy w tradycji zewnętrznej", i dalej powołuje się na definicję Tylorowską
tłumaczy zarazem i wymianę, leży u podstaw zakazu kazirodztwa; zakaz ten jest skutkiem pojawienia się myśli symbolicznej, będąc jednocześnie jej najbardziej zewnętrznym, widocznym przejawem, a równocześnie i wskazaniem momentu przejścia od natury do kultury. Zakaz kazirodztwa jest tylko jednym z zewnętrznych przejawów pojawienia się myślenia symbolicznego.<br>W rozmowie z Charbonierem Lévi-Strauss inaczej nieco przedstawia problem pojawienia się kultury. Rozróżnienie między kulturą a naturą przeprowadza on najpierw na poziomie pojedynczej jednostki ludzkiej. "Naturę - stwierdza Lévi-Strauss - stanowi to wszystko, co jest w nas dziedzictwem biologicznym, kulturę na odwrót, to wszystko, co mamy w tradycji zewnętrznej", i dalej powołuje się na definicję Tylorowską
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego