Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
będący tworem człowieka, mówi jednocześnie o twórcy owego świata.
Do rzeczywistości empirycznej odnosi się zaś jedynie pośrednio. Pojawia się znowu pytanie, jak wytłumaczyć może ona to, że "porządek porządków" danej kultury różni się - i to nie cechami zewnętrznymi, ale "znaczącymi odchyleniami", czyli cechami organizacji formalnej - od "porządku porządków" innej kultury. Lévi-Strauss stwierdza w odpowiedzi, że wszystkie systemy są sobie najbliższe na poziomie myśli symbolicznej, a różnicują się następnie zależnie od potrzeby wymiany.
Prawa nieświadome, sprowadzające się do zasad logiki binarnej, uszczegółowiają się, wyrażając się na każdym poziomie inaczej. Jak pisze Y. Simonis,
"[...] struktury - Ťczęściowo wyrazyť kultury, są strukturami, ponieważ wymiana i
będący tworem człowieka, mówi jednocześnie o twórcy owego świata. &lt;page nr=64&gt;<br>Do rzeczywistości empirycznej odnosi się zaś jedynie pośrednio. Pojawia się znowu pytanie, jak wytłumaczyć może ona to, że "porządek porządków" danej kultury różni się - i to nie cechami zewnętrznymi, ale "znaczącymi odchyleniami", czyli cechami organizacji formalnej - od "porządku porządków" innej kultury. Lévi-Strauss stwierdza w odpowiedzi, że wszystkie systemy są sobie najbliższe na poziomie myśli symbolicznej, a różnicują się następnie zależnie od potrzeby wymiany.<br>Prawa nieświadome, sprowadzające się do zasad logiki binarnej, uszczegółowiają się, wyrażając się na każdym poziomie inaczej. Jak pisze Y. Simonis,<br>"[...] struktury - Ťczęściowo wyrazyť kultury, są strukturami, ponieważ wymiana i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego