Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
na dwie lokomotywy EP05. Lokomotywa ET40, to praktycznie nic innego jak dwie (jednokabinowe) lokomotywy EP05 - pomyślano - i postanowiono na próbę jedną z nich, a mianowicie ET40-41 przerobić na EP40. Zmieniono wiec przekładnię i powstał prawdziwy "potwór" (Vmax=160 km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy po czym nastąpił pożar w jednej z sekcji i wycofano ją z eksploatacji. Egzemplarz ten jednak odremontowano - sygnując ją znowu jako ET40-41. I tak oto poczciwa ET40-41 (stacjonuje w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód) prowadza do dziś pociągi towarowe, mając w swoim "życiu" tak doniosły i
na dwie lokomotywy EP05. Lokomotywa ET40, to praktycznie nic innego jak dwie (jednokabinowe) lokomotywy EP05 - pomyślano - i postanowiono na próbę jedną z nich, a mianowicie ET40-41 przerobić na EP40. Zmieniono wiec przekładnię i powstał prawdziwy "potwór" (Vmax=160 km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy po czym nastąpił pożar w jednej z sekcji i wycofano ją z eksploatacji. Egzemplarz ten jednak odremontowano - sygnując ją znowu jako ET40-41. I tak oto poczciwa ET40-41 (stacjonuje w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód) prowadza do dziś pociągi towarowe, mając w swoim "życiu" tak doniosły i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego