Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
można dotrzeć tylko wtedy, gdy
zapomni się o sieci kategorii rozumu. Traktat Daoshenga o 'oświeceniu
nagłym' zachował się tylko w źródłach pośrednich. Według niego 'oświecenie'
jest nagłe, ponieważ nie można go rozłożyć na części. Daosheng zaczął pisać
o 'oświeceniu nagłym', początkowo odwołując się przede wszystkim do Sutry
Vimalakirtiego i Sutry Lotosu.
Z początku poglądy Daoshenga, który głosił, że każdy ma 'naturę buddy'
i może odkryć tę prawdę w akcie 'oświecenia nagłego', spotkały się z ostrą

krytyką - został nawet wygnany za to z klasztoru. Dopiero gdy w 430 roku
pojawiło się tłumaczenie tak zwanej dłuższej wersji Sutry o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu
można dotrzeć tylko wtedy, gdy <br>zapomni się o sieci kategorii rozumu. Traktat Daoshenga o 'oświeceniu <br>nagłym' zachował się tylko w źródłach pośrednich. Według niego 'oświecenie' <br>jest nagłe, ponieważ nie można go rozłożyć na części. Daosheng zaczął pisać <br>o 'oświeceniu nagłym', początkowo odwołując się przede wszystkim do Sutry <br>Vimalakirtiego i Sutry Lotosu. <br>Z początku poglądy Daoshenga, który głosił, że każdy ma 'naturę buddy' <br>i może odkryć tę prawdę w akcie 'oświecenia nagłego', spotkały się z ostrą <br>&lt;page nr=244&gt;<br>krytyką - został nawet wygnany za to z klasztoru. Dopiero gdy w 430 roku <br>pojawiło się tłumaczenie tak zwanej dłuższej wersji Sutry o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego