Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
wewnętrznej naczynia, mogą się od niej oderwać i wędrując z prądem krwi do tętnicy płucnej - zaczopować ją.

Syndrom klasy ekonomicznej
Zakrzepicę żył medycyna lotnicza wiąże głównie z ciasnotą w klasie ekonomicznej (economy class syndrome). Odległość między fotelami wynosi tam od 76 do 86 cm - np. w liniach KLM - 79, w Lufthansie - 81. - Nie tylko jednak ograniczone pole poruszania nóg, ale także zbyt mała wilgotność powietrza w kabinie samolotu powodują, że krew gęstnieje i krwinki zlepiają się ze sobą - mówi doc. dr med. Wiesław Kowalski z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie. W samolotach są co prawda nawilżacze i filtry, jednak na
wewnętrznej naczynia, mogą się od niej oderwać i wędrując z prądem krwi do tętnicy płucnej - zaczopować ją. <br><br>&lt;tit1&gt;Syndrom klasy ekonomicznej&lt;/&gt;<br>Zakrzepicę żył medycyna lotnicza wiąże głównie z ciasnotą w klasie ekonomicznej (&lt;foreign lang="eng"&gt;economy class syndrome&lt;/&gt;). Odległość między fotelami wynosi tam od 76 do 86 cm - np. w liniach KLM - 79, w &lt;name type="org"&gt;Lufthansie&lt;/&gt; - 81. - Nie tylko jednak ograniczone pole poruszania nóg, ale także zbyt mała wilgotność powietrza w kabinie samolotu powodują, że krew gęstnieje i krwinki zlepiają się ze sobą - mówi doc. dr med. Wiesław Kowalski z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie. W samolotach są co prawda nawilżacze i filtry, jednak na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego