Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
także religijną metaforykę. W tejże Siódmej pieczęci najbliżsi tej metoforyce są zakochani kuglarze: Mia i Joff to oczywiście Maria i Józef, a słowne zestawienie wspomaga ikonografia. W późniejszych filmach istnieje cała galeria postaci kobiecych niosących ze sobą ów pierwiastek maryjny w postaci opromienionej miłością ludzkiej dobroci. To m.in. brzemienna Marianna z Tam, gdzie rosną poziomki, Karin w Jak w zwierciadle (gwałt Boga), kochanka pastora Martha w Gościach Wieczerzy Pańskiej, Maria w Szeptach i krzykach.
Bergman zapewnia, że po Milczeniu a poczynając od Persony definitywnie skończył z poszukiwaniem Boga, uznał te pytania za jałowe i prowadzące donikąd. Zamknął pewien rozdział.
A
także religijną metaforykę. W tejże Siódmej pieczęci najbliżsi tej metoforyce są zakochani kuglarze: Mia i Joff to oczywiście Maria i Józef, a słowne zestawienie wspomaga ikonografia. W późniejszych filmach istnieje cała galeria postaci kobiecych niosących ze sobą ów pierwiastek maryjny w postaci opromienionej miłością ludzkiej dobroci. To m.in. brzemienna Marianna z Tam, gdzie rosną poziomki, Karin w Jak w zwierciadle (gwałt Boga), kochanka pastora Martha w Gościach Wieczerzy Pańskiej, Maria w Szeptach i krzykach.<br>Bergman zapewnia, że po Milczeniu a poczynając od Persony definitywnie skończył z poszukiwaniem Boga, uznał te pytania za jałowe i prowadzące donikąd. Zamknął pewien rozdział. <br>A
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego