Typ tekstu: Książka
Autor: Czapski Józef
Tytuł: Patrząc
Rok wydania: 1983
Rok powstania: 1996
ludzi angażujących się w sztukę całkowicie. Przykład de Staëla opowiedziałem w uprzednim rozdziale, wrócić do natury jest trudniej niż ją porzucić.
To zerwanie, o którym pisze Heurtey, szereg malarzy abstrakcyjnych podkreśla właśnie jako konieczność, jako obowiązujący punkt wyjścia, który stworzyć musi całkowicie inną płaszczyznę komunikacji między obrazem a widzem. Dla Mathieu, o którym już pisałem, Giotto i prymitywi włoscy przygotowują to "ciężkie przedsiębiorstwo sklerozy umysłu", którym jest dla niego Renesans, punktem zaś ostatecznym zabójczej "woli materialistycznej" pragnącej oddać naturę, tak jak ją widzimy, jest impresjonizm. Fowizm uwalnia od realizmu kolorów, kubizm od realizmu formy, Van Gogh, Cézanne są wraz z Rafaelem
ludzi angażujących się w sztukę całkowicie. Przykład &lt;name type="person"&gt;de Staëla&lt;/&gt; opowiedziałem w uprzednim rozdziale, wrócić do natury jest trudniej niż ją porzucić.<br>To zerwanie, o którym pisze &lt;name type="person"&gt;Heurtey&lt;/&gt;, szereg malarzy abstrakcyjnych podkreśla właśnie jako konieczność, jako obowiązujący punkt wyjścia, który stworzyć musi całkowicie inną płaszczyznę komunikacji między obrazem a widzem. Dla &lt;name type="person"&gt;Mathieu&lt;/&gt;, o którym już pisałem, &lt;name type="person"&gt;Giotto&lt;/&gt; i prymitywi włoscy przygotowują to "&lt;q&gt;ciężkie przedsiębiorstwo sklerozy umysłu&lt;/&gt;", którym jest dla niego Renesans, punktem zaś ostatecznym zabójczej "woli materialistycznej" pragnącej oddać naturę, tak jak ją widzimy, jest impresjonizm. Fowizm uwalnia od realizmu kolorów, kubizm od realizmu formy, &lt;name type="person"&gt;Van Gogh&lt;/&gt;, &lt;name type="person"&gt;Cézanne&lt;/&gt; są wraz z Rafaelem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego