Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
rytmikę trójdzielną, strukturę ewolucyjną
i wyrazisty rysunek, z progresyjnie wznoszącą, płynną linią melodyczną. Można
go odczytać (tempo Allegro risoluto) jako motyw mocy, niewzruszonej wiary w
Wszechmocnego i Apostolski Kościół (prz. 155). Są to kluczowe motywy tematyczno-symboliczne
tych części. Pozostałe części mszy ­ Sanctus i Agnus Dei ­ nie mają zamknięcia
repryzowego. Można więc zacytować jedynie materiał inicjalny poszczególnych
wersów, poddawany następnie pracy motywicznej i dalszym przekształceniom (prz.
156). Charakterystyczna jest tu przewaga rytmiki trójdzielnej, metrum 6/8 i
9/8. W wersach Sanctus ­ Sabaoth i Benedictus uwagę zwraca jednolitość ekspresji
o rodowodzie chorałowym. Duży skok w górę (w innych głosach septyma) wraz
rytmikę trójdzielną, strukturę ewolucyjną <br>i wyrazisty rysunek, z progresyjnie wznoszącą, płynną linią melodyczną. Można <br>go odczytać (tempo Allegro risoluto) jako motyw mocy, niewzruszonej wiary w <br>Wszechmocnego i Apostolski Kościół (prz. 155). Są to kluczowe motywy tematyczno-symboliczne <br>tych części. Pozostałe części mszy ­ Sanctus i Agnus Dei ­ nie mają zamknięcia <br>repryzowego. Można więc zacytować jedynie materiał inicjalny poszczególnych <br>wersów, poddawany następnie pracy motywicznej i dalszym przekształceniom (prz. <br>156). Charakterystyczna jest tu przewaga rytmiki trójdzielnej, metrum 6/8 i <br>9/8. W wersach Sanctus ­ Sabaoth i Benedictus uwagę zwraca jednolitość ekspresji <br>o rodowodzie chorałowym. Duży skok w górę (w innych głosach septyma) wraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego