Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.30
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
W zdecydowanej większości szkół nie wykryto przejawów dyskryminacji. Z badań wynika, że w Zachodniopomorskiem można mówić o segregacji w 7 proc. badanych placówek. - Mamy sygnały, że gdzieniegdzie występuje segregacja uczniów ze względu na ich zdolności intelektualne - mówi Bychowska. Chodzi przede wszystkim o tworzenie klas dla dzieci bardziej i mniej zdolnych.
Na Mazowszu 5,5 procent badanych szkół przyznało, że tworzy takie klasy. - Nauczycielom łatwiej prowadzić lekcje w klasie, w której jest wyrównany poziom - mówi "Rz" prof. Stefan Kwiatkowski, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
4,5 proc. szkół przy tworzeniu klas dzieli uczniów na dzieci rodziców pracujących i niepracujących. 22 procent przyznaje, że dzieli
W zdecydowanej większości szkół nie wykryto przejawów dyskryminacji. Z badań wynika, że w &lt;name type="place"&gt;Zachodniopomorskiem&lt;/&gt; można mówić o segregacji w 7 proc. badanych placówek. - Mamy sygnały, że gdzieniegdzie występuje segregacja uczniów ze względu na ich zdolności intelektualne - mówi &lt;name type="person"&gt;Bychowska&lt;/&gt;. Chodzi przede wszystkim o tworzenie klas dla dzieci bardziej i mniej zdolnych.<br>Na &lt;name type="place"&gt;Mazowszu&lt;/&gt; 5,5 procent badanych szkół przyznało, że tworzy takie klasy. - Nauczycielom łatwiej prowadzić lekcje w klasie, w której jest wyrównany poziom - mówi &lt;name type="tit"&gt;"Rz"&lt;/&gt; prof. &lt;name type="person"&gt;Stefan Kwiatkowski&lt;/&gt;, dyrektor &lt;name type="org"&gt;Instytutu Badań Edukacyjnych&lt;/&gt;.<br>4,5 proc. szkół przy tworzeniu klas dzieli uczniów na dzieci rodziców pracujących i niepracujących. 22 procent przyznaje, że dzieli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego