Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
się panującym symbolem naszej kultury". Potwierdza to inny żydowski uczony Yosef Hayim Yerushalmi, kierujący Ośrodkiem Studiów Żydowskich i Izraelskich na Columbia University w Nowym Jorku. Uważa on, że Holocaust przekształcany jest w "meta-historyczny mit".

Gabiś stwierdza: "Na Holocaust nie patrzy się dziś tak samo jak na wojny punickie, politykę Napoleona Bonaparte, eksterminację autochtonów na Tasmanii etc. Holocaust nie należy do historii, która minęła, ale jest wszechobecnym, bezustannie aktualizowanym i instrumentalizowanym 'mitem', jednym z centralnych elementów kultury, polityki, ideologii współczesnego Zachodu".

O tej odmienności podejścia do Holocaustu przesądza jego absolutna wyjątkowość, jednorazowość i unikalność - co podkreślają niemal wszyscy wypowiadający się na
się panującym symbolem naszej kultury". Potwierdza to inny żydowski uczony Yosef Hayim Yerushalmi, kierujący Ośrodkiem Studiów Żydowskich i Izraelskich na Columbia University w Nowym Jorku. Uważa on, że Holocaust przekształcany jest w "meta-historyczny mit".<br><br> Gabiś stwierdza: &lt;q&gt;"Na Holocaust nie patrzy się dziś tak samo jak na wojny punickie, politykę Napoleona Bonaparte, eksterminację autochtonów na Tasmanii etc. Holocaust nie należy do historii, która minęła, ale jest wszechobecnym, bezustannie aktualizowanym i instrumentalizowanym 'mitem', jednym z centralnych elementów kultury, polityki, ideologii współczesnego Zachodu"&lt;/&gt;.<br><br> O tej odmienności podejścia do Holocaustu przesądza jego absolutna wyjątkowość, jednorazowość i unikalność - co podkreślają niemal wszyscy wypowiadający się na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego