Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
przeciwstawienia wolności i konieczności. Schelling nie miał zatem wątpliwości, że dramat nie tylko powinien być pisany wyraźnie dla sceny, ale że też dzięki teatrowi zyskuje znaczenie. Uwagi Schellinga miały wprawdzie charakter ogólny, można je odnieść do wszelkiej tragedii, ale sformułowane zostały przecież w kontekście konkretnego czasu i konkretnej sytuacji teatru.
Oczekiwania romantyków dotyczące dramatu wynikały z ich wizji sztuki i artysty. Jeśli opowiadali się za swobodą twórcy - to naturalnie także za uwolnieniem dramatu spod mocy konwencji. „Współczesna tragedia będzie oceniana z innego punktu widzenia, ponieważ stanowczo odrzuci wdzięk konwencji, tym bardziej będzie się musiała oprzeć na naturalnym pięknie". Od początku
przeciwstawienia wolności i konieczności. Schelling nie miał zatem wątpliwości, że dramat nie tylko powinien być pisany wyraźnie dla sceny, ale że też dzięki teatrowi zyskuje znaczenie. Uwagi Schellinga miały wprawdzie charakter ogólny, można je odnieść do wszelkiej tragedii, ale sformułowane zostały przecież w kontekście konkretnego czasu i konkretnej sytuacji teatru.<br>Oczekiwania romantyków dotyczące dramatu wynikały z ich wizji sztuki i artysty. Jeśli opowiadali się za swobodą twórcy - to naturalnie także za uwolnieniem dramatu spod mocy konwencji. &lt;q&gt;&#132;Współczesna tragedia będzie oceniana z innego punktu widzenia, ponieważ stanowczo odrzuci wdzięk konwencji, tym bardziej będzie się musiała oprzeć na naturalnym pięknie"&lt;/&gt;. Od początku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego