Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
na trudności. Sprzeciwianie się normom tego stylu, np. wielowarstwowości i wielowymiarowości, uzyskanych na drodze artystycznie założonych zniekształceń, powoduje, że na początku wieku obrazy kubistyczne były oceniane jako nie-dzieła, dzieła słabe albo wręcz karykatury. Dzieła te nie były właściwie odbierane, nie wchodziły w sytuację estetyczną. I tak w przypadku Guerniki Picassa dynamizacja tego dzieła możliwa jest dzięki przygotowaniu odbiorcy, znajomości "zasad", którymi rządzi się kubizm, np. nagłe załamania formy i zaostrzenia konturów, przenikanie się przedstawionych przedmiotów, ich bryłowatość (geometryzacja formy), wprowadzenie tzw. przestrzeni kubistycznej, umożliwiającej przedstawianie obiektów na płaszczyźnie z różnych stron, bez stosowania tradycyjnej perspektywy. Inaczej mówiąc, Guernica przez nieprzygotowanych
na trudności. Sprzeciwianie się normom tego stylu, np. wielowarstwowości i wielowymiarowości, uzyskanych na drodze artystycznie założonych zniekształceń, powoduje, że na początku wieku obrazy kubistyczne były oceniane jako nie-dzieła, dzieła słabe albo wręcz karykatury. Dzieła te nie były właściwie odbierane, nie wchodziły w sytuację estetyczną. I tak w przypadku Guerniki Picassa dynamizacja tego dzieła możliwa jest dzięki przygotowaniu odbiorcy, znajomości "zasad", którymi rządzi się kubizm, np. nagłe załamania formy i zaostrzenia konturów, przenikanie się przedstawionych przedmiotów, ich bryłowatość (geometryzacja formy), wprowadzenie tzw. przestrzeni kubistycznej, umożliwiającej przedstawianie obiektów na płaszczyźnie z różnych stron, bez stosowania tradycyjnej perspektywy. Inaczej mówiąc, Guernica przez nieprzygotowanych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego