Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
w kółko, jak ciężarówka porzucona przezeń na parkingu, jak kolejka linowa, którą uruchamia siadając na krzesełko z napisem "Czy to naprawdę ja?" Figura ruchu po okręgu będzie się często pojawiała w filmach Herzoga.
"Krytyka społeczna" - ten sztywny termin nie pasuje ani do Stroszka, ani - tym bardziej - do innych filmów Herzoga. Pogardliwa negacja porządku społecznego jest raczej przesłanką, owszem, może nawet jedną z naczelnych przesłanek wizji artystycznej Herzoga, ale z pewnością nie jej głównym akcentem czy celem. Światło reflektorów skierowane zostało na bohatera, na wartości, które reprezentuje, wartości przeciwstawne społecznemu establishementowi, na jego wyobcowanie, samotność, walkę o możliwość samorealizacji. Jednocześnie krytyka ta
w kółko, jak ciężarówka porzucona przezeń na parkingu, jak kolejka linowa, którą uruchamia siadając na krzesełko z napisem "Czy to naprawdę ja?" Figura ruchu po okręgu będzie się często pojawiała w filmach Herzoga.<br>"Krytyka społeczna" - ten sztywny termin nie pasuje ani do Stroszka, ani - tym bardziej - do innych filmów Herzoga. Pogardliwa negacja porządku społecznego jest raczej przesłanką, owszem, może nawet jedną z naczelnych przesłanek wizji artystycznej Herzoga, ale z pewnością nie jej głównym akcentem czy celem. Światło reflektorów skierowane zostało na bohatera, na wartości, które reprezentuje, wartości przeciwstawne społecznemu establishementowi, na jego wyobcowanie, samotność, walkę o możliwość samorealizacji. Jednocześnie krytyka ta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego