Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Nagromadzenie i wzajemne zależności wszystkich "promocyjnych" instytucji przypominają zapętlony supeł. Nikt nie wie, kto za co odpowiada. Teoretycznie w pierwszej kolejności odpowiada Ministerstwo Spraw Zagranicznych i podległe mu ambasady. Do nich należy kreowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego biznesowo, ściąganie inwestorów. Ale to samo robi specjalnie w tym celu powołana Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Podobnie jest z promocją polskiej kultury. W ambasadach działają powołane w tym celu instytuty, ale konia z rzędem temu, kto potrafi oddzielić ich kompetencje od tych, jakie mają sami ambasadorowie. Promocją kultury zajmuje się też Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Książki i departament współpracy z zagranicą
Nagromadzenie i wzajemne zależności wszystkich "promocyjnych" instytucji przypominają zapętlony supeł. Nikt nie wie, kto za co odpowiada. Teoretycznie w pierwszej kolejności odpowiada Ministerstwo Spraw Zagranicznych i podległe mu ambasady. Do nich należy kreowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego biznesowo, ściąganie inwestorów. Ale to samo robi specjalnie w tym celu powołana Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. <br><br>Podobnie jest z promocją polskiej kultury. W ambasadach działają powołane w tym celu instytuty, ale konia z rzędem temu, kto potrafi oddzielić ich kompetencje od tych, jakie mają sami ambasadorowie. Promocją kultury zajmuje się też Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Książki i departament współpracy z zagranicą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego